top of page
GRAFISK PROFIL
En grafisk profil innefattar många olika delar och brukar sammanställas i en Grafisk manual som är enkel att överlämna till de personer som ska utföra arbete som ska följa den grafiska profilen.
En grafisk profil är ditt företags ansikte utåt, hur företaget kommunicerar visuellt helt enkelt. Det ska vara konsekvent och igenkänningsbart för befintliga och presumtiva kunder.
När den grafiska profilen är genomtänkt och används som den ska i alla kanaler så kommer det utstråla professionalism och seriositet.

DE HÄR DELARNA INGÅR OFTA I ETT FÖRETAGS GRAFISKA PROFIL
-
Logotyp i olika varianter, t ex svartvit/transparent
-
Färgpalett för olika ändamål
-
Typsnitt för rubriker, brödtext, hemsideknappar, sociala medier m.m
-
Bildstil
-
Ikonografi (om det finns någon ikon i t ex er logga eller en annan passande ikon som ni vill ska synas i ert material som en form av igenkänningssymbol) Jag har tex min fjäderpenna som du kan se lite varstans här på sidan.

bottom of page