top of page

Grafisk profil som grund

En grafisk profil är ditt företags ansikte utåt, hur företaget kommunicerar visuellt helt enkelt. Det ska vara konsekvent och lätt att känna igen

både för dina befintliga och presumtiva kunder.


När den grafiska profilen är genomtänkt och används i alla dina kommunikationskanaler så blir ditt varumärke synligt och tydligt även för andra. Det signalerar ett seriöst och professionellt företagande.

Fiskeboden_edited.jpg

Vad ingår i en grafisk profil? 

  • Logotyp i olika varianter, t ex svartvit/transparent/färg
     
  • Färgpalett med riktlinjer kring var och hur färgerna ska användas
     
  • Typsnitt för rubriker, brödtext, hemsideknappar, sociala medier m.m
     
  • Bildstil tex svartvita foton, stockfoton, foton i färg eller tex ett filter över alla bilder för att få samma färgton
     
  • Ikonografi om det finns någon ikon i din logga eller en annan passande ikon som du vill ska synas i ditt material som en form av igenkänningssymbol
bottom of page